الأربعاء، 29 أغسطس 2012

أحلام ...أحلام


أحلام ...أحلام

الروح شفافه 
الله .....إيه ده... أنا إزاى حاسه بالخفه والسعادة والرشاقة ديه؟
 هو أنا فين؟
وإيه اللى حصلى؟
يانهارى....دى أوضتى وده سريرى....مش ممكن ....أنا إزاى شايفه كل حاجه من فوق كده؟
أمال مين اللى نايمه على سريرى دى وشكلها مرهقه وعيانه؟
 يا الله...أنا مش فاهمه حاجة
  دى أنا ؟
ايوة...هى دى عيونى...بس إيه السواد اللى حواليهم ده؟ أنا مكانش عندى هالات سوداء وكانت رموشى أثقل من كده...وأطول هو إيه اللى حصل؟
-اللى حصل إنك اسأتى إستخدامى.... هلكتينى ...سهر وقراءة وكحل 
-إنتى مين يالى قاعدة تستجوبينى؟
-أنا عيونك اللى مش عجباكى مع إنك إنت اللى بهدلتينا ونسيتى إننا نعمه من ربنا لازم تحافظى عليها.
معقول؟ أنا فعلاً بره جسمى، أنا شايفاه من فوق، من مكان جميل وواسع ومنطلق.
شايفاه تعبان وضعف حجمه الطبيعى.
 إزاى تخنت كده؟ إزاى كل مفصل وعضله فيه بتوجع؟
إزاى وصل للدرجه دى من الإعياء والكسل؟
فجأه صحيت من النوم وقررت عدة قرارات:
مافيش سهر ولا شغل زياده
مافيش قراءة زيادة عن اللزوم
مافيش قلق و تنشنه
فى اجازة بجد
فى ريجيم قاسى
 علشان ا لمرة الجاية لما روحى تنفصل عن جسمى وتشوفه من بعيد مايجليهاش هلع!!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق